Alhoewel er op het begin van de 20e eeuw wielerbanen bestonden te Kiew, Odessa, Warschau, en Sint-Petersburg, waren er in het Oost-Europa van toen nog geen wielerkampioenen. Iwan Nedela, een student in de mechanica en de economie, ontdekte op een dag hoe fantastisch de wielersport was. Hij kocht een koersfiets en besloot van sprinter te worden. De jonge Nedela, indrukwekkend van postuur, trok weldra mee met de aristocraten van de fiets en zwierf rond Europa. Na een jaartje training en ervaring begon hij aardige resultaten te scoren. Gedurende die periode van vijf wielerseizoenen op de velodrooms won hij in totaal 55 koersen zuivere snelheid, en zijn 44 tweede plaatsen en 27 derde plaatsen mochten ook gezien worden. Voor de grap nam hij ook in 1909 de start in de Giro d'Italia.
Wilfried Journée
Bijkomende uitslagen:
1907:
2e GP snelheid Leipzig
2e Gouden Beker Nurnberg
3e GP snelheid Munster
1909:
1e Openingsprijs Warschau (sprint)
1e Kampioenschap van Odessa
1e Grote Derberby van Lodz
3e GP International Kopenhagen
3e Grote Zomerprijs Odessa
Wilfried Journée
Deze aristocraat van het veloke toonde zijn snelle benen overal in Europa.In 1905 scoorde hij vooral in Duitsland met 18 X eerste, 9 X tweede, 10 X derde . In 1906 bezocht hij vele landen en werd hij 18 X eerste, 23 X tweede, 5 X derde. Tijdens de volgende drie wielerseizoenen won hij 19 snelheidstornooien. In 1909 nam hij de start van de Giro d'Italia, maar een spoedige opgave volgde.